Van néhány olyan mérföldkő az életünkben, amin egyszerűen csak át kell esnünk mindannyiunknak. Az érettségi pont ilyen. Habitustól függően ezerféleképpen reagálhatunk rá. Vannak, akik már a gimi első éve óta rettegnek a gondolatától, sokan inkább nem is foglalkoznak vele egészen az utolsó utáni pillanatig. Összegyűjtöttünk nektek néhány tippet, hogy mik azok a dolgok, amik biztosan segítenek, hogy várakozásaitoknak megfelelően sikerüljön átlendülnötök felnőtt életetek első ilyen mérföldkövén.

Ha parázós vagy

Nincs ebben semmi szégyen, mindenkinek van olyan dolog az életében, amitől retteg. Ha neked épp az érettségi az, próbáld ki a következő szorongás oldó trükökket:

  • Sportolj! Az aktív testmozgás az egyik legjobb módja, hogy a benned felgyülemlett feszültséget levezesd és valami másra koncentrálj a szorongás helyett. Plusz az egészségednek is jót teszel vele!
  • Relaxálj! Könnyű azt mondani, gondolhatnád. Nem is azt mondjuk, hogy kezdj valami new-waves meditációba, nyugi. Egyszerűen csak fordíts olyan dolgokra időt, amikre manapság nem nagyon szoktunk. Mikor hallgattál zenét utoljára? Mármint úgy, hogy közben semmi mást nem csinált, hanem tényleg csak a zenére figyeltél. Próbáld ki, az agyad meg fogja köszönni! Ja és nagyon fontos, hogy kapcsolj ki minden értesítést a telefonodon erre az időre, hogy ne zavarjon meg semmi. Hidd el, nem maradsz le semmiről, ha 1 óráig elérhetetlen vagy. Ha ezalatt még a légzésedre is tudsz figyelni, akkor garantált a nyugtató hatás. Mély, szabályos levegővétel a dolog kulcsa.
  • Beszélgess! A feszültségoldás egyik legjobb módja, ha meg tudod osztani a félelmeidet másokkal és ha láthatod, hogy vannak, akik ugyanazon mennek keresztül, mint te. Nyugodtan oszd meg félelmeid azokkal, akikben megbízol. Ha vannak köztük olyanok, akik már átestek az érettségin, akár most, akár régebben, faggasd ki őket, hogy bennük milyen érzések kavarogtak, hogy élték meg a dolgot. Biztosan lesz olyan, akitől hasznos tapasztalatokat hallasz majd!
  • Szedj vitamint! Vannak olyan vitaminok és gyógynövények is, amik egyszerűen tudnak segíteni neked. Ilyen például a B vitamin. Napi szedésével rengeteget javíthat a szorongásodon. Ha pedig az alvással vannak gondjaid, próbálkozz a valeriánával, másnéven a macskagyökérrel elalvás előtt. Tea vagy tabletta formájában is megtalálod a gyógyszertárakban.

Reméljük hasznosak lesznek nektek tippjeink. A következő részben pár, a tanulást segítő gyakorlati ötletet is adunk majd. Olvassátok el azt is!

Az előző részben azoknak próbáltunk segíteni, akik szoronganak az érettségi gondolatától. Most jöjjenek azok, akik nem is gondolnak rá, úgy egészen májusig. Könnyen úgy tűnhet, hogy ez igazából nem is probléma. Hiszen ők nem görcsölnek rá a dologra, nincsenek álmatlan éjszakáik miatta. De tényleg oké, ha egy fontos dolgot a végsőkig halogatsz?